Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dopis mrtvé babičce

Je to už hodně dlouho, co jsme se neviděly, víc jak rok. Asi už je čase se s tebou nějak spojit a dát ti vědět, jak se mám. Normálně bych za tebou přijela, ale hřbitov je smutný místo a navíc, ty mi neodpovídáš. Proto ti to píšu.

Víš, hodně jsi mi ublížila tím, že jsi umřela. Já chápu, že jsi neměla jinou možnost, tělo už bylo slabé a duch se začal vytrácet už dva roky předtím, ale prostě mě to naštvalo. Tolik jsem toho s tebou ještě chtěla prožít, tolik jsem toho chtěla říct. A to už vůbec nemluvím o tom, že prostě nikdy nebudeš na mojí svatbě, dá-li Bůh a najde se ženich. A co pravnoučata? To je nechceš vidět nebo co?

Já vím, promiň, takhle jsem s tebou nikdy nemluvila, tak se to nebudu učit, když jsi mrtvá. Jo, babičko, je to tak. Odešla jsi, zesnula v Pánu, skonala, dá se to popsat tolika slovy. Ale už prostě nejsi živá, to nejde nijak změnit, ani přikrášlit, žádný pitomý slovíčkaření mi nepomůže. 

Zkoušela jsem s tebou mluvit, zkoušela jsem se modlit k Panence Marii, jak jsi mě to učila. Zpívala jsem ti na pohřbu Ave Maria, i když docela blbě, zvolila jsem blbou tóninu, ale všichni mě ze soucitu chválili. Co taky jinýho, viď, přece mi neřeknou, že jsem to mohla zazpívat líp. (I když vlastně Marie to tam mektala nějaký tetce, že umím zpívat líp. Ta ať mi taky políbí prdel, nádhera). Hodila jsem ti do hrobu ty svatý obrázky, cos mi kdysi dala, a napsala tam vzkaz, že tě mám moc ráda a děkuji ti za všechno. 

Víš, myslím, že jsem udělala všechno správně, zvolila jsem všechny ty postupy, jak se s tebou rozloučit. Tak proč teď mám zase slzy v očích? Proč mi všichni říkaj, že to přebolí a ono se to nekoná? Copak jsem takovej magor, že se nemůžu začít vyrovnávat s tím, že už tě nikdy neuvidím živou? Asi jsem. 

Jo, promiň, ještě jsem ti neřekla, jak jsem se ten rok, co jsme se neviděly, měla. Blbě, babičko. Všechno šlo od desíti k pěti a pak k nule a protože to ještě nestačilo, tak došlo i na nějaký mínusy. Posrala jsem to. Dobře, zkazila. Ne, mládence žádného nemám. Měla jsem, ale tak nějak nebyl ani na tvém pohřbu, což mu nikdy nezapomenu, takže si nezaslouží, abych vás seznámila. Malinko jsem se po něm zhroutila, víš. Tak nějak uvnitř. 32 let, žádný děti, manžel, ani kariéra a už mi odcházejí blízcí. Dost na hovno.

Už je to lepší, neboj. Dávám se do kupy a daří se mi to. Peru se, hádám, žiju. Já se totiž nedám. A ty tu pořád jsi a já už tě nezahanbím, protože jsem z tvojí bojovné krve. A nenechám tě odejít, to prostě nejde, teď jsem se rozhodla. Promiň, na hřbitov jezdit nebudu, ani do tvého domu, tam na mě všechno padá a pořád tam cítím vůni tvé měsíčkové masti. Na hřbitově leží pod zemí tvoje mrtvé tělo. Nejsi to ty celá celičká. Ty jsi v mojí hlavě, v mých lýtkách do O, v mém hranatém obličeji, v mých slzách, které prostě budou pořád téct, jsi v Dětech z Pyrea, v mé lásce k pečení, jsi v každém kostele, kde jsem byla, jsi v písničkách a básničkách. Jsi navždycky moje babička. Živá, mrtvá, nebo v nebi.

Tvoje Evička.

Autor: Eva Keroušová | pátek 12.2.2016 13:14 | karma článku: 17,74 | přečteno: 608x
  • Další články autora

Eva Keroušová

Jsem chudinka, tak me, sakra, polituj.

Kdybych tak sla preprogramovat jako pocitac. Odstranit vsechny komplexy, vymazat spatny vzpominky, pridat zdravy sebevedomi a je to. Hotova nova Eva model 2021, jak se vam libi?

23.9.2021 v 23:55 | Karma: 11,91 | Přečteno: 470x | Diskuse| Ona

Eva Keroušová

Můj první a poslední ženáč

"Hlavně ne ženatého! Cože, on má děti? Tak jasně, že si s manželkou nerozumí, to říká každý. Ty mu to věříš? On se nerozvede, protože by o všechno přišel. Copak nevíš, že tě má jenom do postele? Proč s ním ztrácíš čas? "

11.2.2016 v 14:36 | Karma: 29,16 | Přečteno: 4728x | Diskuse| Osobní

Eva Keroušová

Osudová láska - páska?

Věřím v osudovou lásku. Lásku, kterou potkáte jednou za život a hned je jasné, že je to pravý muž, všechny překážky se překonají a ti dva jsou do konce svých dnů prostě sluníčkově šťastní, spolu až do smrti, děj se co děj. Říkám tomu osudový muž. Proč? Všechny důležité ženy v mé rodině to tak měly.

6.7.2014 v 10:46 | Karma: 11,21 | Přečteno: 663x | Diskuse| Osobní

Eva Keroušová

30

Když mi bylo 13 let, nemohla jsem se dočkat, až mi bude patnáct, připadalo mi, že ty dva roky se děsně táhnou a že se snad ani nedočkám. Poslouchala jsem Spice girls, dala si první a poslední cigaretu, o rok později jsem měla prvního kluka, chodila jsem na piáno a do sboru, ve škole se dobře učila.

17.3.2014 v 20:24 | Karma: 17,54 | Přečteno: 821x | Diskuse| Osobní

Eva Keroušová

Seznamka

Po konci šestiletého vztahu jsem se rázem dostala do statusu single. Protože jsem měla pocit, že jsem poslední roky jenom trpěla, a že to určitě jde lépe, tak jsem si chtěla urvat štěstí s někým novým a rovnou skočit do dalšího vztahu. Roztáhla jsem křídla a měla pocit, že nemůžu dopadnout na zem, že umím létat. Ha, ha, ha. Navíc tu byla stále potřeba toho, aby mě někdo miloval, byl to můj hnací motor. Kde ale někoho nového vzít, když žijete na malém městě a nechcete jet druhé kolo s bývalými? „Seznamka, to je jasná věc, takhle jsem se seznámila s tím svým a vydrželo nám to. A i kdybys na nikoho takového nenarazila, tak se aspoň pobavíš“, řekla kamarádka a měla pravdu. Na nikoho kloudného jsem nenarazila, ale zábavy jsem si užila hodně. V následujících třech letech, kdy jsem byla střídavě členka různých seznamek, rušila členství a zase se přihlašovala na nové, se přihodily následující a jiné kauzy. Berte to jako takovou osobní sumarizaci.

19.2.2014 v 23:31 | Karma: 20,08 | Přečteno: 1482x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1197x
Už ne pitomá holka, ještě ne paní, poučená, hledající, život milující, řešící sebe, svojí práci, rodinu, přátele a hlavně pořád dokola a ne vždycky úspěšně chlapy, no.

Seznam rubrik